Här Ligger Jag Och Blöder

Här ligger jag och blöder
är en fantastiskt bra bok.
Den handlar om Maja som bor i Stockholm med sin pappa. Hennes mamma och pappa är skilda och hennes mamma bor i Norrköping.

Boken börjar med att Maja ska göra en hylla på sina skulptur lektion, till sin mamma i 45 års present. Hon sågar med en elektrisk såg och tappar kontrollen över den. Hon råkar skära av sig översta delen av sin tumme.

Helgen därefter ska hon till sin mamma, som hon åker till varje helg på varje jämn vecka. Men när hon kommer till tåg stationen är hennes mamma inte där. Hon antar att hennes mamma är kvar i hennes hus så hon åker dit med bussen. Hon kommer dit och ser inte hennes mamma´s bil på uppfarten och när hon går in i huset ser det smutsigt ut. 

Hon möter hennes granne Jens på hans fest för att hon behöver en pincett för att få ut ett par stickor ur foten men han blir tvungen att hjälpa henne med det eftersom de sitter för djupt in i foten.


Efter ett par dagar får hon reda på att hennes mamma är inlagd på en psykiatrisk instution. Hennes mamma har blivit diagnotiserad med Asbergers. Hon blir helt chockad.

På hennes student, för första ring, så är hennes mamma där.


Om du vill veta vad hela boken handlar om förutom det jag har berättat, så rekomenderar jag starkt att du läser den här boken. Det är en av mina favoriter.

Jennifer xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0